منتدي هندسة قنا
اهلا و سهلا بيك زائرنا الكريم لو عايز تشترك معانا ده شرف لينا انك تسجل و تضغط على (تسجيل) و لو كنت مسجل معانا اضغط (دخول) و لو عاوز تشيل النافذة دى اضغط (اخفاء)
منتدي هندسة قنا
اهلا و سهلا بيك زائرنا الكريم لو عايز تشترك معانا ده شرف لينا انك تسجل و تضغط على (تسجيل) و لو كنت مسجل معانا اضغط (دخول) و لو عاوز تشيل النافذة دى اضغط (اخفاء)
منتدي هندسة قنا
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصوردخولالتسجيل
بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» أحكام وآداب عيد الأضحى المبارك
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالخميس 26 نوفمبر 2009, 11:47 pm من طرف M.RASHWAN

» علمنـــــــــــــــــــــي المنتــــــــــــــــــــدي
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالخميس 26 نوفمبر 2009, 11:26 pm من طرف M.RASHWAN

» الجانب الخفى وراء اسلام هؤلاء.
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالخميس 26 نوفمبر 2009, 11:12 pm من طرف M.RASHWAN

» احدث مصيدة فئران
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالجمعة 20 نوفمبر 2009, 3:42 pm من طرف The Storm

» كتاب ففى ميكانيكا السيارات
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالجمعة 20 نوفمبر 2009, 8:24 am من طرف safy

» يا عينى على المنتخب؟
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالجمعة 20 نوفمبر 2009, 8:09 am من طرف safy

» متي مشي النبي علي اطراف انامله ؟؟
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالخميس 19 نوفمبر 2009, 11:08 pm من طرف THE ANGEL

» لعبة الصراحة
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالثلاثاء 17 نوفمبر 2009, 1:58 am من طرف THE ANGEL

» فضل عشر ذي الحجة
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالأحد 15 نوفمبر 2009, 11:56 pm من طرف Ra2ia

» استخدام احواض الاسماك في الديكور
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالأحد 15 نوفمبر 2009, 12:04 am من طرف THE ANGEL

» موقع الكفاءات www.alkfaat.com طريقك للعمل مع أحد المكاتب الإستشارية الهندسية بالسعودية
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالسبت 14 نوفمبر 2009, 3:07 pm من طرف islamhamdy

» حركات البنات النص كم
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالسبت 14 نوفمبر 2009, 4:21 am من طرف MONTO CRISTO

» نكت تضحك موت
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالسبت 14 نوفمبر 2009, 4:17 am من طرف MONTO CRISTO

» احصائيات مخيفة ...
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالسبت 14 نوفمبر 2009, 4:15 am من طرف MONTO CRISTO

» كوفى شوب هندسة قنا
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالسبت 14 نوفمبر 2009, 4:06 am من طرف MONTO CRISTO

» لعبة كداب او مش كداب
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالسبت 14 نوفمبر 2009, 4:05 am من طرف MONTO CRISTO

» لعبة اوصل للرقم 5 واختار عضو يمسحلك عربيتك اللى مش نضيفة
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالسبت 14 نوفمبر 2009, 4:01 am من طرف MONTO CRISTO

» لعبة لو حد قالك
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالسبت 14 نوفمبر 2009, 3:59 am من طرف MONTO CRISTO

» لا تسالونى عن سر عشقى لة
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالسبت 14 نوفمبر 2009, 3:54 am من طرف MONTO CRISTO

» انا اتعذب...................
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالخميس 05 نوفمبر 2009, 11:39 pm من طرف white heart

» مصادر استنزاف الطاقة الكهربائية المنزلية
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالخميس 05 نوفمبر 2009, 11:26 pm من طرف THE ANGEL

» الرسم عن طريق الاوتوكاد ارسم طريقك للمستقبل
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالخميس 05 نوفمبر 2009, 5:33 pm من طرف نقيب المهندسين

» تسريحات شعر جميييييلة
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالخميس 05 نوفمبر 2009, 5:02 pm من طرف Ra2ia

» فساتين زفاف وسهرة
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالخميس 05 نوفمبر 2009, 5:00 pm من طرف Ra2ia

» حركات البنات وقت المذاكرة
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالخميس 05 نوفمبر 2009, 1:54 am من طرف lover

» حلول كتاب الميكانيكا الترم الاول
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالثلاثاء 03 نوفمبر 2009, 1:19 am من طرف THE ANGEL

» كل سنة والبشـــــــــــــــــــــــــ(محمد سعيد)ــــــــــــــــــــــــــمهندس طيب
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالأحد 01 نوفمبر 2009, 10:18 pm من طرف mohamed sa3ied

» ابكي حزنا لاجلها فياليتني لم اقصف عمرها
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالأحد 01 نوفمبر 2009, 9:24 pm من طرف jomana

» امثال بالانجليزي
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالأحد 01 نوفمبر 2009, 9:08 pm من طرف jomana

» نكت جامدة
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالأحد 01 نوفمبر 2009, 3:03 am من طرف safy

» ملك وثلاث وزراء
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالسبت 31 أكتوبر 2009, 2:40 am من طرف THE ANGEL

» اضحك مع جحا
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالسبت 31 أكتوبر 2009, 2:27 am من طرف THE ANGEL

» اشهر صفعة ف التاريخ
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالجمعة 30 أكتوبر 2009, 4:16 am من طرف indb@d$

» الحب على النت
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالخميس 29 أكتوبر 2009, 9:32 pm من طرف نقيب المهندسين

» اضحك ع لوحات السيارات
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالخميس 29 أكتوبر 2009, 9:23 pm من طرف نقيب المهندسين

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
THE ANGEL - 472
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Vote_rcapاااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Voting10اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Vote_lcap 
Sondos - 303
اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Vote_rcapاااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Voting10اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Vote_lcap 
The Storm - 258
Ra2ia - 216
لوجين - 209
white heart - 158
safy - 133
MONTO CRISTO - 125
Wolverine - 116
manlook - 114
التبادل الاعلاني
احداث منتدى مجاني

اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
THE ANGEL
.
.
THE ANGEL

انثى
تاريخ الميلاد : 01/01/1992

اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Empty
مُساهمةموضوع: اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني   اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالثلاثاء 13 أكتوبر 2009, 2:17 am

اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني 741114

لو كان عندي بريد إلكتروني؟؟!!

تقدم رجل لشركة مايكروسوفت للعمل بوظيفة - فراش - بعد إجراء المقابلة والاختبار
( تنظيف أرضية المكتب )،

أخبره مدير التوظيف بأنه قد تمت الموافقة عليه وسيتم إرسال قائمة بالمهام وتاريخ المباشرة في العمل عبر البريد الإلكتروني.

أجاب الرجل:

ولكنني لا أملك جهاز كمبيوتر ولا املك بريد إلكتروني!
رد عليه المدير ( باستغراب ):

من لا يملك بريد إلكتروني فهو غير موجود أصلا ومن لا وجود له فلا يحق له العمل.
خرج الرجل وهو فاقد الأمل في الحصول على وظيفة،

فكر كثيراً ماذا عساه أن يعمل وهو لا يملك سوى 10 دولارات. بعد تفكير عميق ذهب الرجل إلى محل الخضار وقام بشراء صندوق من الطماطم ثم اخذ يتنقل في الأحياء السكنية ويمر على المنازل ويبيع حبات الطماطم.

نجح في مضاعفة رأس المال وكرر نفس العملية ثلاث مرات إلى أن عاد إلى منزله في نفس اليوم وهو يحمل 60 دولار.
أدرك الرجل بان يمكنه العيش بهذه الطريقة فاخذ يقوم بنفس العمل يوميا يخرج في الصباح الباكر ويرجع ليلا ،

أرباح الرجل بدأت تتضاعف فقام بشراء عربة ثم شاحنة حتى أصبح لدية أسطول من الشاحنات لتوصيل الطلبات للزبائن.

بعد خمس سنوات أصبح الرجل من كبار الموردين للأغذية في الولايات المتحدة.

لضمان مستقبل أسرته فكر الرجل في شراء بوليصة تأمين على الحياة فاتصل بأكبر شركات التأمين وبعد مفاوضات استقر رأيه على بوليصة تناسبه فطلب منه موظف شركة التأمين أن يعطيه بريده الإلكتروني!!

أجاب الرجل:

ولكنني لا املك بريد إلكتروني!

رد عليه الموظف (باستغراب):

لا تملك بريداً إلكترونيا ونجحت ببناء هذه الإمبراطورية الضخمة!!

تخيل لو أن لديك بريداً إلكترونيا! فأين ستكون اليوم؟

أجاب الرجل بعد تفكير: '' فرّاش في شركة مايكروسوفت ''

الفائدة :

لا تحزن على مالا تملك .. فربما لو كان عندك لكان سبب حزن أكبر

منقول
https://handasetqena4all.ahlamontada.com
The Storm
.
.
The Storm

انثى
تاريخ الميلاد : 24/03/1991

مُساهمةموضوع: رد: اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني   اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالثلاثاء 13 أكتوبر 2009, 2:37 am

رب ضارة نافعة
و عسوا ان تكرهوا شيئا و هو خير لكم

ميرسي ع الموضوع الجميل ده يا توتة
Wolverine
مهندس شادد حيله
مهندس شادد حيله

ذكر
تاريخ الميلاد : 08/10/1992

مُساهمةموضوع: رد: اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني   اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالثلاثاء 13 أكتوبر 2009, 10:40 pm

موضوع رائع بجد يبين أهمية السعى أيضا والبحث عن الوظائف دون كلل أو ملل حتى لو كانت بسيطة
يمكن بالاجتهاد والصبرأن تصبح عظيمة .
وشكرا على الموضوع المدهش .
Ra2ia
مشرفة قسم الطب والعلاج
مشرفة قسم الطب والعلاج
Ra2ia

انثى
تاريخ الميلاد : 01/09/1991

مُساهمةموضوع: رد: اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني   اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالأربعاء 14 أكتوبر 2009, 1:13 am

THE ANGEL كتب:

الفائدة :

لا تحزن على مالا تملك .. فربما لو كان عندك لكان سبب حزن أكبر
بجد بجد توبك ف منتهى الروعة

ودة مش جديد عليكى

متالقة دايما يا يويو

princess.kenzy
مهندس صغير
مهندس صغير

انثى
تاريخ الميلاد : 21/04/1990

مُساهمةموضوع: رد: اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني   اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني Emptyالأربعاء 14 أكتوبر 2009, 9:04 pm

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه موضوع جامد واللة يا بت يا توتة

اااااااااااااه لو عندي بريد الكتروني
صفحة 1 من اصل 1